Newsy

„Koala”. Nowy short od Platige Image z Unreal Engine 4. Pokaz nowych technologii

Najnowsze dzieło polskiego studia wykorzystuje m.in. technologię ray tracingu.

Platige Image chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Tym razem warszawskie studio stworzyło krótkometrażową animację, która ma na celu demonstrację możliwości nowej technologii, z której korzysta Platige – Unreal Engine 4.

Platige Image

Koala została stworzona by zbadać potencjał silnika graficznego Unreal Engine 4, lecz w filmie wykorzystano również technologię ray tracingu. Stworzona przez młody zespół Platige Image animacja jest wynikiem działań R&D prowadzonych w zakresie silnika czasu rzeczywistego i jest teaserem przyszłych projektów tworzonych przy pomocy Unreal Engine 4. Koala to pierwszy projekt zrealizowany za pośrednictwem tej technologii.

„Od dłuższego czasu widzieliśmy ogromny potencjał drzemiący w silnikach czasu rzeczywistego. Ostatnie dwa lata to dynamiczny rozwój hardware’u, a także samych narzędzi potrzebnych do realizacji cinematików i VFXów. Wszystko to sprawia, że korzystanie z Unreal Engine pozwala nam na kompleksowe tworzenie bardziej wymagających form.” – komentuje Rafał Kidziński, CG Supervisor w Platige Image.

Platige Image

Swój wygląd Koala zawdzięcza w dużej mierze technologii renderowania zwanej ray tracingiem (śledzenie promieni świetlnych). W dużym skrócie, ray tracing odpowiada za wszelkie efekty świetlne i ich zachowanie. Jak uważają twórcy, zastosowanie technologii ułatwi tworzenie realistycznie wyglądających efektów świetlnych, a graficy nie będą musieli czekać wielu godzin zanim wyrenderuje się dana scena, aby przekonać się, czy oświetlenie zostało prawidłowo zaprojektowane. Zmiany w oświetleniu całościowym i punktowym będą widoczne natychmiast, ponieważ silnik wygeneruje scenę w czasie rzeczywistym. Jest to wielka oszczęsność czasu.

Dzięki Unreal Engine możliwa jest jednoczesna praca kilku osób nad tą samą sceną, co znacznie przyspiesza proces tworzenia animacji i zwiększa elastyczność zespołu kreatywnego.

„Podczas pracy nad Koalą chcieliśmy w pełni wykorzystać możliwości jakie daje najnowsza wersja Unreal Engine 4. Wprowadzenie do silnika funkcji ray tracingu umożliwiło znaczny skok jakościowy, zdecydowanie zwiększający realizm warstwy wizualnej” – Paweł Gajda, CG Producer w Platige Image.

KOALA | Animated Short in Unreal Engine by Platige Image from Platige Image on Vimeo.

Koala to krótka i prosta historia, w której główny bohater znajduje się w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie.

Anna Szustak, reżyserka Koali opisała projekt następująco: „Wybór historii opartej o bijatykę nie jest przypadkowy. Taka forma pozwala w alegoryczny i prosty sposób opowiedzieć o zmaganiach jednostki z otaczającym ją światem. Każdy z nas mierzy się z sytuacjami które go przerastają i z którymi pragniemy umieć sobie radzić – dlatego chętnie identyfikujemy się z bohaterem, który tego dokonuje. Poza tym sceny walki dają w Platige możliwość pracy z wybitnymi kaskaderami, a to sama przyjemność.”

Czekamy na więcej projektów wykorzystujących nowy silnik, a Wy?

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: