Wiedza tajemna

„Spider-Man Uniwersum”. Oscarowe widowisko z kosmiczną warstwą wizualną. Kulisy i fakty

Spider-Man Uniwersum to powstały w 2018 roku pełnometrażowy film animowany Sony Pictures Animation w reżyserii Petera Ramseya (Strażnicy marzeń, 2012), Boba Persichetti (Mały Książę, 2015) i Rodneya Rothmana (22 Jump Street, 2014) na podstawie scenariusza Rothmana i Phila Lorda (Klopsiki i inne zjawiska pogodowe, 2009; LEGO® PRZYGODA, 2014, 22 Jump Street, 2014).

Fabuła? Dzieciak z Brooklynu, Miles Morales, zostaje (surprise, surprise) ugryziony przez radioaktywnego pająka. Chłopak będzie musiał zapanować nad swoimi mocami, aby stać się godnym zastępcą Petra Parkera. Pomogą mu w tym Spider-Mani z innych wymiarów, którzy pojawili się w uniwersum Milesa jako skutek uboczny straszliwych eksperymentów wielkiego (dosłownie) złoczyńcy, Kingpina.

SPA

Polski dubbing już na poziomie trailera jest tak tragiczny, że wyłączyłam go na 1:40 z powodu krwawienia z uszu. Nie róbcie sobie tego – włączcie poniższy zwiastun, w angielskiej wersji językowej.

Będą spoilery, więc jeśli jeszcze nie widzieliście filmu, to szybciutko biegnijcie to nadrobić! Tytuł jest aktualnie dostępny na HBO GO.

Nie będę ściemniać, będzie długo, ale fajnie i dowiecie się super rzeczy. Jak się nie boicie, to odpalajcie soundtrack i jedziemy!

Milion* faktów o Spider-Man Uniwersum:

*około 60.

Phil Lord i Christopher Miller (duet reżysersko-producencki; Miller jest producentem Spider-Man Uniwersum) postawili sobie za cel: „Zainspirować młodych ludzi do zostania bohaterami. Zainspirować dorosłych, aby im w tym pomogli. I przypomnieć nam wszystkim, że nie musisz zostać ugryziony przez radioaktywnego pająka, aby zrobić swoje. Jesteś potężny i liczymy na ciebie”.

Phil Lord (z lewej) i Christopher Miller (z prawej) w 2018 roku; Wikipedia

Lord i Miller byli bardzo podekscytowani tym projektem. W jednym z wywiadów powiedzieli: „Film bada doświadczenie bycia superbohaterem z nowej perspektywy, jednocześnie zajmując się szerszymi, uniwersalnymi tematami, takimi jak dojrzewanie, podejmowanie działań i znajdowanie swojego celu na tym świecie”.

Stan Lee bardzo często wspominał, że pewnego dnia Phil Lord i Christopher Miller spacerując po Olvera Street (plenerowym targowisku w historycznym centrum Los Angeles) byli oszołomieni liczbą ludzi w maskach Spider-Mana. To doświadczenie częściowo zainspirowało pomysł, że maskę może nosić każdy.

Spider-Man Uniwersum animowało aż 177 animatorów, ponad dwa razy więcej niż przy standardowym filmie animowanym. Jest to najliczniejsza ekipa, jaką kiedykolwiek Sony Pictures Animation wykorzystało do realizacji swojego filmu. W ramach bonusowej ciekawostki i porównania: przy Toy Story (1995) pracowało 27 animatorów.

SPA

Jak wiemy, animacja zawsze była czasochłonną sztuką. Nakręcenie czterech sekund filmu może zająć animatorom tydzień. Ze względu na niezwykle skomplikowane i wyrafinowane procesy animacji Spider-Mana Uniwersum, w niektórych przypadkach wykonanie czterech sekund trwało miesiąc (!). Dużo? Dużo, ale i tak to nic w porównaniu z filmem rysowanym ręcznie, którego kręcenie zajęło ponad 30 lat (trzydzieści lat, serio, mnie tyle na świecie nie ma), o którym przeczytacie (i obejrzycie je!) tutaj.

Unikalny styl animacji Spider-Mana Uniwersum ma na celu sprawienie, by widz poczuł się jak na kartach komiksu. Według reżyserów film łączy najnowszą technologię animacji generowanej komputerowo z ręcznie rysowanym kunsztem. „Było dla nas bardzo ważne, aby każda klatka filmu została dopracowana ręcznie przez artystów po wyrenderowaniu wizualizacji przez komputery. Jeśli w dowolnym momencie zatrzymasz film, będzie on wyglądał jak ręcznie rysowana ilustracja”.

SPA
SPA

Aby wyeliminować rozmycie ruchu, większość animacji została wykonana w „dwójkach”, co oznacza, że ​​było tylko 12 obrazów na sekundę zamiast standardowych 24. Przypomnijmy, że im więcej obrazów na sekundę, tym ruch jest płynniejszy. Przykładem sceny na „dwójkach” jest pościg Prowlera za Milesem w uliczce.

SPA

Niektóre sceny stworzono jednocześnie na „jedynkach” (standardowo) oraz na „dwójkach”. Przykładem zastosowania takiego rozwiązania jest scena w lesie, w której Miles jest animowany na „dwójkach”, aby pokazać jego pierdołowatość, a Peter B. Parker na „jedynkach”, ponieważ ma zaawansowane pająkowate skille. Dzięki temu widz zauważa stopniową poprawę ruchów Milesa, w miarę jak chłopak nabiera wprawy.

Dyrektor artystyczny Dean Gordon wyjaśnił, w jaki sposób sprawiono, że animacja generowana komputerowo wyglądała bardziej jak komiks: „Rozbiliśmy gradacje i wartości kolorów na obszary i stworzyliśmy krótsze przejścia między nimi, aby uzyskać bardziej ilustracyjny charakter scen”. Nic mi to nie mówi, zatem po researchu wyjaśniam, jak to się stało, że osiągnięto komiksowy styl:

  • Wspomniana wyżej zmniejszona liczba klatek na sekundę.
  • Nie zastosowano rozmycia obrazu (motion blur), techniki, która jest wykorzystywana w większości filmów CGI, aby zwiększyć wrażenie dynamizmu, a tym samym sprawić, by ruch wydawał się bardziej naturalny. Zamiast tego zastosowano smear, czyli klatki pośrednie imitujące rozmycie ruchu (pośrednie, czyli takie, które są między klatkami kluczowymi). Smear był wykorzystywany w większości pierwszych kreskówek, aby stworzyć wrażenie ruchu. Jak przyjrzycie się poszczególnym klatkom filmu, to zauważycie wiele kończyn, np. zamiast jednego ramienia – trzy.
SPA
SPA
  • Wykorzystano komiksowy język wizualny, czyt. napisy, chmurki z myślami, panele etc.
SPA
SPA
  • Niektóre klatki zastąpiono ręcznie wykonanymi ilustracjami.
SPA
  • Na obrazy trójwymiarowe położono dwuwymiarowe linie, aby bohaterowie wyglądali trochę tak, jakby byli rysowani ręcznie.
SPA
  • Naśladowano niedoskonałości druku offsetowego. Jeśli spojrzycie na komiks, zauważycie, że czasem tusz nie jest tam, gdzie powinien. Artyści wykorzystali to przy tworzeniu teł. Normalnie, żeby uzyskać głębię ostrości, rozmazaliby tło, a w tym przypadku postanowili wyjść za linie obiektów.
Niedoskonałość ruchu offsetowego – przyjrzyjcie się palcom/Marvel
  • Wykorzystano technikę half-toning, która polega na stosowaniu tzw. półtonów – czyli takim ułożeniu sąsiadujących ze sobą pikseli, by powstawało wrażenie stopniowania intensywności barw lub szarości.
Half-toning – spójrzcie na światło z reflektora czerwonego samochodu; SPA
  • Do cieniowania wykorzystano hatching, czyli równoległe kreski.
SPA


Aby zilustrować wszechświaty równoległe, zespół techniczny Sony Pictures Imageworks (firma zajmująca się efektami wizualnymi i animacją komputerową) opracowała zestaw kamer, który może wyświetlać siedem różnych kątów jednocześnie, umożliwiając renderowanie każdego obrazu w innym stylu.

SPA

Dyrektorzy artystyczni Dean Gordon i Patrick O’Keefe wraz ze swoim zespołem wykorzystali kubizm, aby jak najlepiej przedstawić wstrząsy wymiarowe. Sztuka kubistyczna oddaje wiele punktów widzenia na raz, co jest idealną metaforą dla zbiegających się wszechświatów równoległych obecnych w Spider-Manie.

SPA

Wstrzymanie się od zastosowania wizualnego języka komiksowego do momentu, aż Miles zostaje ugryziony przez pająka, było pomysłem Petera Ramseya (współreżysera).

SPA

Kompozytor Daniel Pemberton poszedł za przykładem niesamowicie ambitnej animacji filmu i opracował równie złożoną ścieżkę dźwiękową. Po nagraniu wszystkich elementów muzycznych zostały one nagrane na winylu, a następnie ponownie dodane do miksu. Daniel Pemberton powiedział: „Mam DJ-a będącego zwycięzcą DMC World Scratch, który wscratchowuje wszystkie części”.

Według Daniela Pembertona motyw muzyczny Milesa to połączenie wielu aspektów jego postaci, w tym dźwięków prawdziwej puszki spreju.

Na początku filmu widzimy Petera ze świata Milesa, który opowiada swoją historię. Bohater ma blond włosy i niebieskie oczy, co daje widzom do zrozumienia, że jego wszechświat nie jest nam znany.

SPA

W filmie jest siedmiu Spider-Manów: Miles Morales, Peter Parker (Chris Pine), Peter B. Parker (Jake Johnson), Spider-Man Noir (Nicolas Cage), Peni Parker (Kimiko Glenn), Spider-Gwen (Hailee Steinfeld) i Spider-Kwik (John Mulaney).

Spider-Kwik, Peter Parker, Spider-Gwen, Spider-Man Noir, Pani Parker z SP//dr, SPA

Animator Nick Kondo powiedział, że animowanie poniższej sceny było dla niego największym wyzwaniem i zajęło mu dwa miesiące, żeby wyglądała zadowalająco.

Spider-Gwen, Pani Parker, Miles Morales, Peter B. Parker, Spider-Man Noir i Spider Kwik/SPA

W uniwersum Milesa jest wiele drobnych szczegółów, które odróżniają go od naszego. Są to na przykład „PDNY” zamiast „NYPD”, widoczny na plakacie w pokoju Milesa raper Chance the Rapper ma na czapce napis „4” zamiast „3”, zespół Blue Man Group nazywa się Red Man Group, a na billboardzie widzimy Scarlett Johansson reklamującą „LUCE”, czyli alternatywną wersję filmu Lucy (2014).

W świecie Milersa Nowy Jork jest zdecydowanie większy. Znaczna część panoramy Manhattanu jest wyższa niż Empire State Building, obecnie czwarty co do wysokości budynek w Nowym Jorku (381 metrów, 102 piętra). W ramach ciekawostki: miejsce pierwsze należy do One World Trade Center, które może pochwalić się wysokością 541 metrów, na których znajdziemy 104 piętra. Z kolej najwyższy wieżowiec na świecie to dubajski Burj Khalifa – 828 m wysokości (163 piętra).

SPA

Inflacja walnęła w świat Milesa niczym meteoryt – hamburgery i frytki w małej restauracji kosztują nawet 30 000 dolarów, ALE tylko w zwiastunie – w filmie ceny są normalne.

SPA

Jeden z billboardów na Time Square reklamuje film Clone College, co jest nawiązaniem do przerwanego serialu Clone High (2002) Phila Lorda i Christophera Millera. Ewidentnie projekt musiał być bardziej popularny we wszechświecie Milesa niż naszym!

Zauważyliście, że w komiksie Spider-Man, który czyta Miles, pajęczy superbohater nazywa się „Billy Barker”, a nie „Peter Parker”?

SPA

Shameik Moore, który zagrał Milesa Moralesa, od dziecka jest fanem Spider-Mana. Aktor wyznał: „Tak naprawdę, kiedy byłem nastolatkiem, napisałem w swoim pamiętniku, że pewnego dnia zagram Spider-Mana!” Aktor jest bardzo dumny z bycia częścią tego filmu – „Ważne jest, aby podkreślić, że Spider-Man Uniwersum to pierwszy film o dwurasowym superbohaterze, jaki kiedykolwiek powstał. Jego kultura, pochodzenie i wychowanie naprawdę czynią go innym typem superbohatera – czymś, co chcieliśmy zobaczyć na dużym ekranie od bardzo dawna”.

Rodney Rothman opowiedział „IndieWire” o tym, jak wiele cech Milesa pochodzi od Shameika Moore’a. Rothman był „porażony” przez jeden z wczesnych testów dialogowych aktora, ponieważ „… nie chodziło o to, co mówił Miles, chodziło o to, jak gra i jak animatorzy podkreślali jego głos i rzeczy, których nie wypowiadał”.

SPA

Porażenie innych prądem poprzez dotyk nazywane jest po angielsku venom strike (pol. uderzenie jadu). Powyższa zdolność oraz możliwość stania się niewidzialnym to dwie moce Milesa, które wykraczają poza standardowe umiejętności Spider-Mana.

SPA

Projektant produkcji (scenograf) Justin K. Thompson wyznał, że wujek Milesa, Aaron, jest jednym z niewielu przypadków, w których postać przypomina swojego aktora głosowego. O Mahershalim Ali powiedział, że ma niezwykle interesującą twarz i „był jednym z pierwszych aktorów obsadzonych w filmie, więc nasz projektant postaci, Shiyoon Kim, wykorzystał jego szczupłą, wysoką sylwetkę i podłużną głowę”.

Aaron wspomina, że ​​raz pracował na budowie w pobliżu metra. To zapowiada jego zaangażowanie w projekt Kingpina, którym jest wielki zderzacz budowany zaledwie kilka tuneli dalej. Co ciekawe, przy tworzeniu projektu urządzenia, twórcy inspirowali się genewskim Wielkim Zderzaczem Hadronów (LHC), czyli największym na świecie akceleratorem cząstek (hadronów). Jak czytamy na Wikipedii, LHC „jest największą maszyną świata. Jego zasadnicze elementy są umieszczone w tunelu w kształcie torusa o długości około 27 km, położonym na głębokości od 50 do 175 m pod ziemią”.

Wielki Zderzacz Hadronów, CERN

Komiksowa wersja Prowlera jest ubrana na zielono i fioletowo, ale Justin K. Thompson z zespołem dali mu całkowicie fioletowy kostium. Dodali też pazury.

Umiejętności Prowlera obejmują nie tylko siłę i szybkość z jego kombinezonu, ale także znajomość Muay Thai. Bohater nosi pneumatyczne buty, dzięki czemu może skakać na dalekie odległości.

Jake Johnson udzielił wywiadu dla „The Hollywood Reporter”, w którym zapytano go, jak jego bohater, Peter B. Parker, radzi sobie z poczuciem beznadziejności. Johnson powiedział: „Myślę, że Peter chce, aby ktoś mu przypomniał, jak wspaniale jest być Spider-Manem, i myślę, że Miles właśnie to robi. To tak, jakby stracić wiarę w ludzkość, a potem mieć dziecko i przypomnieć sobie, jakie to wszystko jest wspaniałe”.

SPA/Wikipedia

Johnson wyznał także, że Phil Lord i Christopher Miller byli głównym powodem, dla którego chciał być częścią tego projektu. Powiedział: „To aktualnie dwaj najbardziej utalentowani filmowcy. Są niezmiernie innowacyjni i inteligentni, a kiedy zajmują się czymś takim jak Spider-Man, wiesz, że zrobią to dobrze. Fani naprawdę kochają dobro, jakim jest Spider-Man, więc chcesz mieć pewność, że znajduje się ono w rękach ludzi, którzy również je kochają i troszczą się o nie tak samo, jak fani”.

Podczas pandemii koronawirusa Jake Johnson zaoferował nagrywanie dla dzieci objętych kwarantanną bezpłatnych spersonalizowanych wiadomości jako Peter B. Parker. Awwwww.

Kiedy Miles niechcący przykleja się do włosów Gwen, dziewczyna mówi mu, że musi się wyluzować. Taką samą radę daje mu później Peter, co jest wskazówką, że bohaterka jest Spider-Manem z innego wymiaru.

SPA

Hailee Steinfeld, która zagrała Gwen, tak o niej mówi: „… jest po prostu najtwardszą, najfajniejszą, najmądrzejszą i najzdolniejszą osobą w pokoju i o tym wie”.

SPA

Nicolas Cage był podekscytowany, że reżyserzy pozwolili mu bawić się rolą Spider-Mana Noir. Powiedział: „… nie jest tajemnicą, że lubię bawić się różnymi źródłami. Fajnie było cofnąć się w czasie i przekazać trochę ducha Humphreya Bogarta”. Aktor uważa, że ​​film spodoba się zarówno dorosłym, którzy lubią stare filmy, jak i dzieciom, które będą chciały dowiedzieć się o nich więcej.

SPA

Phil Lord opisuje filmową ciocię May jako „ekstra i zadziorną”. Twórcy, pisząc scenariusz, myśleli o Lily Tomlin jako May, zatem byli niezmiernie szczęśliwi, gdy aktorka przyjęła rolę.

Lily Tomlin i May, Wikipedia/SPA

Według komika Johna Mulaney, producenci zachęcali go do „zabawy” z rolą Spider-Kwika, zatem aktor dodał przekleństwa do swoich kwestii. Mulaney potem zapytał, czy film jest dla dzieci – okazało się, że nadano mu kategorię PG (parental guidance, seans pod czujnym okiem rodzica). Spider-Kwik jest też pierwszą rolą filmową Mulaneya! Ekstra info: aktor zagra także w nadchodzącej muzycznej komedii romantycznej Kopciuszek (2021) od Sony Pictures.

REX/ Shutterstock/ SPA

Spider-Kwik został pierwotnie wprowadzony w komiksie Marvel Tails Starring Peter Porker, the Spectacular Spider-Ham z 1983 roku. W nim to pająk o imieniu Peter został ugryziony przez May Porker, antropomorficzną świnię-naukowczynię, która niechcący napromieniowała się podczas badań nad suszarką do włosów napędzaną energią atomową. Wskutek wypadku May uważała, że ​​przemieniony Peter jest jej siostrzeńcem, a nie byłym zwierzakiem laboratoryjnym.

Oprócz standardowych mocy Spider-Mana Spider-Kwik jest w stanie rzucić czarną dziurę na ścianę i przejść przez nią. Pomysł ten zastosowano po raz pierwszy w kreskówce Warner Bros. The Hole Idea (1955).

Peni Parker to jedna z najmłodszych bohaterek Spider-Mana. Zaczęła obsługiwać SP//dr po śmierci swojego ojca, gdy miała zaledwie dziewięć lat. Twórcy przyznali, że animacja i projekt Peni były szczególnie inspirowane anime Czarodziejka z Księżyca (1992-1997).

SPA

Główny złoczyńca, Kingpin, jest jedną z ulubionych postaci Phila Lorda: „Jego fizyczna obecność nie pozostawia miejsca na nic innego. Może po prostu stać i wszystko nagina się do jego woli, nawet kamera. Jest w zasadzie niezmąconą czarną postacią i najbardziej abstrakcyjnym animowanym bohaterem, jakiego kiedykolwiek widziałem”.

Antagonista wzorowany jest na Kingpinie z powieści graficznej Daredevil: Love and War (1986) autorstwa Franka Millera i Billa Sienkiewicza.

SPA

Thompson zdecydował się nadać Doktor Octopus charakterystycznego „niewyszukanego” wyglądu, zamiast wypolerowanych metalowych ramion, którymi tradycyjnie porusza ośmiorniczy złoczyńca. Thompson powiedział: „Jest zbyt podekscytowana wszechświatami równoległymi i nie jest tak naprawdę świadoma tego, że wygląda na stukniętą”.

SPA

Pod koniec filmu Miles przemyka obok sklepu „Perry Joe”, co jest nawiązaniem do Joe Perry’ego, gitarzysty Aerosmith i znanego fana człowieka-pająka, który wykonał piosenkę przewodnią do serialu Spider-Man (1994).

Bonusowe info: Aerosmith nagrało rockową wersję powyższego utworu do filmu Spider-Man z 2002 roku.

Film został zadedykowany pamięci współtwórcy Spider-Mana Steve’owi Ditko, który zmarł 6 lipca 2018 roku, gdy film był w końcowej fazie produkcji. Nie była to jednak jedyna dedykacja, gdyż na miesiąc przed premierą filmu, 12 listopada 2018, w wieku 95 lat, zmarł Stan Lee.

Gwoli ścisłości, za Wikipedią: Steve Ditko to autor komiksów i pisarz, twórca i współtwórca ze Stanem Lee postaci superbohaterów Spider-Mana i Doktora Strange’a z komiksów Marvel Comics.

Wkrótce po śmierci Stana Lee ogłoszono, że nagrał on swoje cameo do filmu i że będzie to jego ostatnia rola głosowa. Phil Lord i Christopher Miller uznali, że ważne jest, aby rola Lee była większa w porównaniu z poprzednimi filmami Marvela, ponieważ był on „integralny z duchem tego filmu” i uważali, że występ ten jest „wyjątkowo znaczący” w obliczu jego śmierci.

SPA

Wszyscy animatorzy chcieli animować Stana Lee, dlatego za każdym razem, gdy wciśnie się pauzę, gdy przejeżdża pociąg, widać kultowego twórcę.

SPA

Rozważano scenę, w której cameo zaliczą Tobey Maguire (trylogia Spider-Man) i Andrew Garfield (dylogia Niesamowity Spider-Man) grający Spider-Manów z innych wszechświatów. Finalnie pomysł nie został zrealizowany. Swoją drogą, Tobey Maguire był prawie obsadzony jako starszy Peter Parker, ale twórcy obawiali się, że widzowie uznają to za przesadne zagmatwanie.

Buty sportowe Air Jordan 1 Retro OG Origin Story zostały zainspirowane obuwiem, które nosi Miles i powstały w wyniku współpracy Sony i Nike.

Nike
yankeekicks

Nagrano płytę z kolędami w pajęczej wersji – A Very Spidey Christmas. Pierwszy z poniższych utworów śpiewa Jake Johnson (Peter B. Parker), drugi Chris Pine (Peter Parker), trzeci Shameik Moore (Miles Morales). Teksty tych przezabawnych piosenek znajdziecie tutaj. „Oh, Spider Bells, Goblin smells, Vulture laid an egg, Spider-Buggy blew a tire, Venom got away-ay” ❤️

Oglądajcie film do samiutkiego końca, do końca napisów końcowych – czeka tam na Was sekwencja nawiązująca do serialu o człowieku-pająku z 1967 roku!

Przy budżecie wynoszącym $90 milionów, Spider-Man Uniwersum zarobił $375,5 miliona.

Film zebrał pozytywne recenzje od krytyków i widzów. W serwisie Rotten Tomatoes 97% z 380 opinii krytyków uznało animację za sukces (średnia ocen 8,78/10). Pozytywne opinie niemalże 20 tysięcy widzów wynoszą 93%.

Spider-Man Uniwersum został uhonorowany Oscarem i Złotym Globem za najlepszy pełnometrażowy film animowany, wygrywając z tytułami Ralph Demolka w Internecie, Wyspa psów, Iniemamocni 2 i Mirai.

Spider-Man Uniwersum to pierwszy film nie Disneya i nie Pixara, który zdobył Oscara za najlepszy film animowany od czasów Rango (2011). Jest to także szósty film spoza Disney/Pixar, który został uhonorowany tą nagrodą.

Powstanie druga część! Co mówią o niej twórcy i na kiedy zaplanowana jest premiera? Info tutaj.

SPA

Na koniec

Miller tak określił sedno Spider-Man Uniwersum: „Jednym z głównych tematów filmu jest to, że wszyscy mamy moce i wszyscy musimy sprostać naszym obowiązkom, niezależnie od tego, kim jesteśmy i gdzie się urodziliśmy”….

… a po pierwszej części napisów końcowych znajdziemy cytat ze Stana Lee: „Osoba, która pomaga innym dlatego, że tak trzeba, że tak nakazuje zwykła ludzka przyzwoitość, jest bez wątpienia prawdziwym superbohaterem”.

SPA

I tymi pozytywnymi i mobilizującymi akcentami kończymy. Niech moc będzie z Wami!

Żartowałam – jeszcze jedno:

Początkowo dyrektorem artystycznym/projektantem produkcji (scenografem) był Alberto Mielgo, hiszpański reżyser, artysta i animator. Według Daniela Caylora, jednego z animatorów Spider-Mana Uniwersum, animacja testowa filmu, którą stworzył Mielgo, miała wielki wpływ na członków zespołu i bardzo zainspirowała ich prace. Animacja testowa nigdy nie została ukończona – w pełni powstały zaledwie cztery ujęcia, jednak to właśnie one zdeterminowały język wizualny filmu.

Podkreślmy, że Spider-Man Uniwersum warty jest obejrzenia przede wszystkim ze względu na swój niesamowity wygląd. Jaką funkcję SPA dało Mielgo w napisach końcowych? Jak mógłby wyglądać Spider-Man Uniwersum, gdyby studio nie zrezygnowało ze współpracy z artystą? I w ogóle dlaczego Mielgo został zwolniony? O tym przeczytacie tutaj (krótki news, polecam!).

Koniec 🙂

SPA

Zobacz: „Spider-Man Uniwersum 2”. Producent zapowiada przełomową produkcję

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: